Звіт за 2024 рік фінансового відділу
З В І Т
про роботу фінансового відділу Кам`янської сільської ради
за 2024 рік
Фінансовий відділ Кам`янської сільської ради є виконавчим органом сільської ради – юридичною особою публічного права.
Діяльність відділу забезпечується 2- ма штатними одиницями. У своїй роботі відділ керується Конституцією України, Законами та підзаконними актами України, Бюджетним, Податковим кодексами України та іншими нормативно-правовими актами держави, області, району та сільської ради.
Головними напрямками роботи фінансового відділу у 2024 році були - забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Кам`янської сільської ради, формування балансу доходів і видатків територіальної громади, здійснення аналізу фінансово-економічного стану та перспектив подальшого розвитку територіальної громади в умовах дії воєнного стану в Україні. На фінансовий відділ, також, покладалися завдання по здійсненню загальної організації та координації учасників бюджетного процесу з питань складання, розгляду, затвердження і виконання бюджету територіальної громади та підготовка звітів про його виконання, відповідно до вимог бюджетного законодавства.
Згідно із планом роботи фінансового відділу на 2024 рік, для здійснення органом Казначейства обслуговування місцевого бюджету за доходами, видатками, кредитуванням та фінансуванням бюджету, затверджено і подано до органу Казначейства розпис бюджету Кам`янської сільської територіальної громади на 2024 рік. У визначені законодавством терміни, доведено до головних розпорядників коштів сільського бюджету витяги із розпису бюджету для складання кошторисів видатків, планів асигнувань, штатних розписів та паспортів бюджетних програм на бюджетний період. У місячний термін, після затвердження рішення про сільський бюджет, працівниками відділу перевірено правильність складання і затвердження кошторисів, штатних розписів та планів використання бюджетних коштів установами та закладами, які фінансуються із сільського бюджету. Також, перевірено та затверджено паспорти бюджетних програм головних розпорядників коштів сільського бюджету та забезпечено процес внесення, за рішеннями сільської ради, відповідних змін до них впродовж бюджетного періоду.
Складено та затверджено кошторис, штатний розпис та паспорти бюджетних програм, виконання яких безпосередньо забезпечується фінансовим відділом. У визначені Міністерством фінансів України терміни, сформовано та подано до департаменту фінансів планові показники по мережі, штатах і контингентах бюджетних установ на 2024 рік та фактичні показники за 2023 рік.
За діючими нормами бюджетного законодавства України, підготовлено та подано на схвалення виконавчого комітету ради проект рішення «Про бюджет Кам`янської сільської територіальної громади на 2025 рік» з відповідними додатками та пояснюючою запискою до нього, який, після його схвалення, подано на затвердження сесії сільської ради.
Процесу складання і затвердження сільського бюджету на 2025 рік, передував процес складання бюджетних запитів відповідальними виконавцями бюджетних програм. За умовами бюджетного процесу, з дотриманням норм статті 75 Бюджетного кодексу України та враховуючи особливості складання проектів місцевих бюджетів у період дії воєнного стану в Україні, фінансовим відділом розроблено та доведено до розпорядників коштів сільського бюджету Інструкцію з підготовки бюджетних запитів на 2025 рік та прогнозу на 2026-2027 роки. Для прийняття рішення про включення бюджетних запитів до пропозицій з формування проекту бюджету сільської територіальної громади на 2025 рік, керівником фінансового відділу проведено аналіз бюджетних запитів щодо їх відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів.
Відповідно до основних функцій фінансового відділу, щоденно здійснюється розподіл та перерахування коштів з рахунків сільського бюджету на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів, відкриті в органі Казначейства. За звітний період надійшло 343 таких клопотань на перерахування коштів. В установленому порядку, сформовано і подано до органу Казначейства довідки про зміни до розпису сільського бюджету та повідомлено головних розпорядників про внесені зміни у вигляді відповідних довідок. При цьому, впродовж бюджетного періоду, забезпечувалася відповідність розпису сільського бюджету, встановленим бюджетним призначенням. За період 2024 року сформовано і подано до органу Казначейства 195 довідок про зміни до розпису сільського бюджету на 2024 рік.
За період січня-грудня 2024 року, працівниками відділу погоджено 22 подання (висновки) органу, що контролюює справляння надходжень бюджету щодо повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до сільського бюджету у звітному періоді.
Впродовж 2024 року на адресу фінансового відділу надійшло 536 одиниць вхідної кореспонденції : листів, рішень, розпоряджень, доручень тощо, які потребували розгляду, вирішення та інформування у визначені терміни. За вказаний звітний період, працівниками фінансового відділу опрацьовано вхідну кореспонденцію, підготовлено і направлено відповідну інформацію 331 адресату – суб’єктам різних форм власності. Відповідно до Порядку обміну інформацією між Мінфіном України та учасниками бюджетного процесу на місцевому рівні, значна частина інформацій, звітів тощо, підготовлена фінансовим відділом, завантажувалася через програмне забезпечення до інформаційно-аналітичної системи «LOGIKA».
За період січня-грудня 2024 року, фінансовим відділом підготовлено і направлено на розгляд сесії (виконавчого органу) сільської ради 11 проектів рішень з відповідними додатками і пояснюючими записками до них з питань внесення змін до сільського бюджету на 2024 рік, 4 проекти рішень з питань затвердження звіту про виконання сільського бюджету за 2023 рік, І, ІІ, та ІІІ квартали 2024 року та проект рішення про затвердження бюджету територіальної громади на плановий бюджетний період. Також, підготовлено та подано на розгляд сільського голови 15 проектів розпоряджень з питань внесення змін до сільського бюджету на 2024 рік та 2 проекти розпоряджень з питань організації бюджетного процесу у територіальній громаді та питань ефективного і цільового використання бюджетних коштів.
За звітний період 2024 року, видано 48 наказів фінансового відділу, з них 28, які стосувалися питання внесення змін до сільського бюджету на 2024 рік, 6 - з питань організації бюджетного процесу у територіальній громаді та основної діяльності відділу та 4 – з питань кадрової роботи.
Продовження дії воєнного стану в Україні, сповільнення темпів економічного зростання як в цілому по Україні, так і в громаді зумовило необхідність раціонального і ефективного використання всіх наявних фінансових ресурсів місцевого бюджету та формування нових регіональних програм, в реалізацію яких залучались кошти як обласного так і державного бюджетів. Це дало можливість вирішити найбільш актуальні та нагальні потреби мешканців територіальної громади у звітних періодах 2024 року. За звітний період 2024 року на реалізацію таких місцевих програм із сільського бюджету профінансовано видатки на загальну суму 7 846,9 тис.грн.
Позитивна динаміка спостерігалася і у наповненні сільського бюджету громади податковими і неподатковими надходженнями впродовж звітних періодів 2024 року. Надходження податків і зборів до бюджету територіальної громади у звітному періоді забезпечувалося 274-ма суб’єктами господарювання різних форм власності, із яких 75- юридичні особи, у тому числі 15 – установи і заклади бюджетної сфери та 199 суб`єктів, які здійснювали свою діяльність за спрощеною системою оподаткування. Відкрита і прозора діяльність у територіальній громаді, ведення конструктивного діалогу керівництва громади з представниками малого і середнього бізнесу, бажання йти назустріч і підтримка в розвитку бізнесу, сприяли позитивному іміджу у започаткуванні або легалізації у правовому полі власної діяльності у територіальній громаді 41 суб`єкту. У динаміці з 2023 роком приріст кількості суб’єктів господарювання склав 20 одиниць, у тому числі 2 – юридичні особи та 18 суб`єктів, які працюють за спрощеною системою. Окрім цього, 17- ма суб’єктами (фізичними особами) легалізовано працю найманих працівників, і у динаміці з 2023 роком, їх кількість зросла на 9 одиниць. Щоденний контроль з боку фінансового відділу за станом сплати податків і зборів до сільського бюджету суб’єктами господарювання, моніторинг надходження платежів у порівнянні з відповідним періодом минулого року та постійна робота з платниками податків, щодо погашення ними податкового боргу, дало свої позитивні результати . Так, фактичні надходження доходів і зборів до сільського бюджету по загальному фонду за 2024 рік склали 39,8 млн.грн, що на 101,6 % забезпечило виконання уточненого плану доходів та на 178,7 % - затвердженого плану доходів, а обсяг понадпланових надходжень до загального фонду сільського бюджету склав 17,5 млн.грн.
Забезпечення виконання плану доходів сільського бюджету, належна організація бюджетного процесу та ефективне управління фінансовими ресурсами, які були у розпорядженні територіальної громади, контроль за їх раціональним і економним використанням, сприяло забезпеченню фінансовим ресурсом всіх зареєстрованих органом Казначейства юридичних і фінансових зобов’язань головних розпорядників коштів сільського бюджету та проведення у повному обсязі розрахунків з постачальниками за поставлені ними товари, виконані роботи і надані послуги впродовж звітних періодів 2024 року. Окрім цього, вдалося повністю покрити дефіцит бюджетних коштів, який склався на початок року в обсязі 12,7 млн.грн. і забезпечити у повному обсязі фінансовим ресурсом видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам закладів бюджетної сфери, повністю розрахуватися за спожиті бюджетними установами енергоресурси та не допустити виникнення кредиторської заборгованості за захищеними статтями видатків бюджету на кінець 2024 року.
З метою покращення професійних та ділових якостей працівників фінансового відділу, підвищення їх кваліфікаційного рівня та досягнення кращих результативних показників у роботі, впродовж 2024 року працівники брали участь у он-лайн інформаційних сесіях на платформі Microsoft Teams за підтримки Регіонального офісу Програми « U- LEAD з Європою» у Закарпатській області з питань наповнення бюджетів територіальних громад в умовах війни, організації бюджетного процесу на місцевому рівні та з питань казначейського обслуговування місцевих бюджетів у період дії воєнного стану.
Начальник фінансового відділу Оксана СИМЧИК